vrijdag 24 januari 2014

EEKHOORNTJE DIE GEEN WINTERSLAAP HIELD

Er was eens een eekhoorntje die geen winterslaap kon houden.
Hij vond het maar koud, maar hij dacht; de lente moet vast begonnen zijn!
Maar nee, overal lag er sneeuw en ijs.
Bibberend van de kou gaat hij op onderzoek uit.
Hij dacht; wat is dit toch koud en wit, hoe kan dat nou?
Na een stukje wandeling zag hij ineens allemaal mensen schaatsen en sneeuwballen gooien, ze lachten van plezier.
De eekhoorntje begon geluid te maken om aandacht te krijgen.
Toen een kind hem hoorde, rende de kind naar de eekhoorntje toe en riep; KIJK PAPA EEN EEKHOORNTJE!!!!
De vader van het kind pakte de ijskoude, bibberende eekhoorntje op en nam hem mee naar huis om hem op te warmen en gaf hem een nootje die hij toevallig in huis had.
De winkels waren nog open, de man ging naar de winkel om wat noten te halen om de winter door te komen voor het eekhoorntje en de eekhoorntje lag heerlijk bij de haardvuur met de vrouw des huizes.
Toen de man terug kwam met een zak vol noten ging de vrouw een discussie met hem aan en vroeg; wat ben je van plan?
De man antwoordde; niks mijn liefste, maar ik vind dat die eekhoorn tot de lente weer is mag blijven, je kan hem toch niet in de kou achterlaten? Misschien is hij verdwaalt..
"Ja" zegt de vrouw, maar moet je dat niet even overleggen met mij?
"Het spijt me, me liefste" zei de man, maar mag hij blijven tot de lente?
"Nou..."zei de vrouw, vooruit dan maar voor deze ene keer, maar volgende keer eerst overleggen he?
"Ja me liefste"zei de man.
De winter ging snel voorbij en voordat de eekhoorntje het wist was het alweer lente.
De man pakte de eekhoorntje op wat inmiddels een eekhoorn is, want jeetje wat is hij gegroeid, en bracht de eekhoorn terug naar de plek waar ze hem gevonden hebben en zijn zoontje ging mee.
De eekhoorn was blij en liet zien dat hij de man en zijn gezin dankbaar is en rende terug naar de hol in de boom, terug bij zijn familie.
EINDE!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten